Stwórz Remake gry Doom w Unity
Poznaj proces tworzenia gry komputerowej od wstępnego planu, przez tworzenie prototypu, gracza, wrogów, leveli, interfejsu użytkownika aż po utworzenie finalnej gry.
Dowiedz się, jak stworzyć grę FPS w stylu retro, całkowicie samem, bez zespołu pomocników. Nawet gdy nie znasz się na programowaniu i nie wiesz gdzie zacząć.
W dzisiejszych czasach tworzenie gier jest dużo prostsze niż było kiedyś. Istnieje mnóstwo łatwych w użyciu narzędzi i pełno jest wiedzy jak tworzyć gry. Można nauczyć się tego wszystkiego samemu. Jest to jednak długa i czasami kręta droga. Korzystając z tego kursu możesz cały ten długi proces znacznie przyspieszyć. Dostaniesz całą wiedzę i doświadczenie podane na tacy. Po wykonaniu wszystkich modułów kursu będziesz w stanie samemu stworzyć swoją własną grę FPS w stylu retro.
Czego nauczysz się przechodząc ten kurs?
Moduł 01 – Proces
W pierwszym module kursu omówię proces tworzenia gier. Poznasz podstawowe zagadnienia, technologie i terminy stosowane w tej branży. Dowiesz się jaka wiedza jest wymagana, żeby móc tworzyć gry. Powiem Ci również jaki sprzęt może przydać się na początku przygody z tworzeniem gier.
Moduł 02 – Narzędzia
W drugim module nauczę Cię obsługiwać środowisko do tworzenia gier. Pokażę Ci jak pobrać, zainstalować i skonfigurować do pracy edytor gier Unity oraz edytor kodu Visual Studio. Dodatkowo poznasz kilka innych narzędzi potrzebnych do tworzenia zawartości do gier. Omówię podstawowe funkcje poszczególnych narzędzi i nauczę Cię z nich korzystać.
Moduł 03 – Prototyp
W trzecim module pokażę Ci jak przygotować prototyp realizowanej gry. Nauczysz się jak stworzyć prosty poziom gry, gracza, którym można sterować oraz obiekty imitujące wrogów.
Moduł 04 – Gracz
W czwartym module skupimy się na rozwinięciu obsługi gracza. Usprawnimy poruszanie się głównej postaci i dodamy interakcję z innymi obiektami.
Dodatkowo zajmiemy się interfejsem wyświetlanym w trakcie rozgrywki (tzw. HUD – Heads Up Display)
Moduł 05 – Poziom
Piąty moduł w całości poświęcony będzie tworzeniu poziomu testowego. Pokażę Ci jak od początku do końca przygotować jeden duży poziom gry. Nauczysz się tworzyć modele, tekstury i inne elementy sceny oraz składać je razem w grywalną mapę.
Moduł 06 – Przeciwnicy
W szóstym module zajmiemy się rozwojem wrogów. Na tym etapie będą tylko bezmyślnie stali w miejscu. Skupimy się głównie na sposobie ich wyświetlania oraz animacji. Stworzymy kilka różnych klas (typów) wrogów od bardzo prostych do pokonania po trudnych bossów.
Moduł 07 – Broń
W siódmym module pokażę Ci jak stworzyć system broni. Nauczysz się tworzyć różne rodzaje narzędzi do eliminacji przeciwników.
Moduł 08 – Sztuczna Inteligencja
W ósmym module wrócimy do rozbudowy wrogów. Dodamy im możliwość poruszania się i walki z graczem. Wyposażymy ich w algorytmy sztucznej inteligencji. Będą mogli nie tylko patrolować poziom gry ale też atakować gracza i prowadzić pościgi.
Moduł 09 – Rozgrywka
W module dziewiątym zajmiemy się tzw. gameplay’em czyli rozgrywką (po naszemu). Utworzymy drugi poziom gry i dodamy mechanizm ładowania kolejnych poziomów. Dzięki temu będziesz mógł dodać do swojej gry wiele map i automatycznie ładować je zgodnie z poczynaniami gracza.
Dodatkowo w tym module utworzymy główne menu gry.
Moduł 10 – Produkt
Dziesiąty moduł będzie poświęcony całkowicie na finalne dopracowanie gry.
Dodamy brakujące grafiki i dźwięki a niektóre z nich zamienimy na lepsze. Dostosujemy wiele parametrów, wyważając odpowiednio rozgrywkę i polepszając jej „grywalność”. Poprawimy ewentualne błędy. Na koniec przygotujemy wersję gry gotową do zainstalowania na komputerze potencjalnego gracza.